dilluns, 9 de novembre del 2009

Conductors

El fet de viure fora d'Igualada m'obliga a agafar el cotxe cada dia per anar a treballar, i això em fa fixar en les actituds de la gent al volant, i a partir de les semblances que he trobat en les diferents situacions que em trobo, he fet la següent classificació de conductors:
- El "Cremat". Personatge que t'apareix de cop i volta al teu darrera i abans no has acabat de dir -"conye! d'on ha sortit aquest..." ja t'ha passat, rotllo "guerooopppaaaaaaa". Això si, darrera seu deixa una estel·la de tubo cremat que fa por.
- El "Avui és diumenge, i avui també, i avui també...". El portes davant i vas veient como senyalen les branquetes de romaní, les de farigola, el pagès que cull les ametlles, ei mira m'ha semblat veure un rovelló... etc. Desesperant.
- El "Ho haveu vist això!". És aquell que el veus a dos cm del vidre del davant, com si fent-ho així hi vegués més. Titu, que no hi "guipes". Em fan especial pànic, no saps si quan l'adelantis l'espantaràs i et fotrà un cop de volant...
- El "Cotxe fantàstic". Veus a circular un cotxe sense rastre del seu conductor... ninonino... el cotxe va sol? L'acabes adelantant encuriosit i te n'adones que no sobrepassa el recolzecaps.
- El "Linx". Estàs parat en un "cedeixi el pas", en una rotonda, etc, i el cotxe del davant no passa. Veus que està mirant cap un punt en concret. T'hi fixes.... ho tornes a mirar.... al cap de cinc minuts veus que s'acosta un altre cotxe, que va venint, venint... Collons quina vista que té el paiu!
- El "guenyo". Aquests només surten de nit. Veus a venir de cara un llumet, mira, una moto. De cop posa llargues i veus que no, que és un cotxe amb una bombeta fosa.
- L' "Aiquemelafoto". Carretera estretona, sense vorera d'emergència. Un cotxe circulant pel mig, evidentment un aiquemelafoto. Recomano mantenir-hi una distància de 200m per preveure possibles maniobres d'aquest personatge. Se'l reconeix perquè va oscil·lant entre la línia del mig i la del lateral (esquerra o dret, mai se sap).
Aquesta és la meva classificació a dia d'avui, des del meu punt de vista i sense ànim d'ofendre. I és que els trajectes Tous-Igualada-Tous amb la meva "Vito" donen per molt.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada